TILBAGE

Grundlæggende animation

Så gik vi videre til tema 4: Grundlæggende Animation. Her blev vi introduceret til produktionen af vores første spil, hvor vi lærte at skabe simple animationer og interaktioner. Formålet var at give os en grundlæggende forståelse af, hvordan man bruger animationer til at bringe elementer til live og gøre dem mere interaktive. Temaet gav os samtidig mulighed for at eksperimentere med kreativitet og design gennem værktøjer som Illustrator og anvende kodning på en mere underholdende og visuel måde.

Besøg hjemmesiden her

Projektet - Gå glad i bad spillet

Jeg lavede et spil kaldet Gå Glad i Bad, hvor jeg designede en baby i et badekar. Spillet gik ud på at samle et bestemt antal badeænder, samtidig med at man skulle undgå elektroniske genstande, inden tiden løb ud. Det var et sjovt projekt, hvor jeg både kunne eksperimentere med animationer og interaktivt gameplay.

Illustrator

I dette tema blev vi introduceret til Adobe Illustrator, hvor vi lærte at bruge programmet til at designe elementerne til vores spil. Vi arbejdede med forskellige designelementer såsom tegning af figurer, valg af stilarter, opbygning af baggrunde og skabelse af UI-elementer. Det gav os en værdifuld forståelse af, hvordan visuelle detaljer og grafiske komponenter kan styrke spillets æstetik og brugeroplevelse.

Personligt arbejdede jeg meget med baby bias for at skabe et nuttet og tiltalende univers, der passede perfekt til temaet med en baby i et badekar og badeænder. Dette visuelle valg bidrog til at understøtte spillets lette og sjove stemning.

Javascript

I dette tema blev vi introduceret til JavaScript, hvilket gav mig en langt klarere forståelse af, hvordan sproget fungerer. Efter at have udfordret mig selv lidt for meget i det tidligere tema, var det vigtigt for mig at opnå en solid forståelse af JavaScript gennem dette forløb. Jeg begyndte virkelig at få indsigt i, hvordan koden er struktureret, og hvordan de forskellige dele arbejder sammen.

Selvom JavaScript stadig er komplekst og kræver meget mere læring, følte jeg, at dette tema gav mig en stærk introduktion og et godt fundament til at bygge videre på.

Lyde

Udover kode og design skulle vi i dette forløb også arbejde med lyd. Dette gav os mulighed for at udforske, hvordan man skaber de lyde, der passer bedst til ens projekt, enten ved selv at optage lydene eller ved at producere dem digitalt. Vi fik også chancen for at redigere vores hjemmelavede lyde i forskellige lydprogrammer, hvilket gav en værdifuld forståelse for, hvordan lyd kan integreres og forstærke oplevelsen i et spil eller en animation.

Her er et par eksempler på lyde:

Når der klikkes på badeand

Når der klikkes på en elektronisk genstand